Friday, January 8, 2010

Cerita Joe

"Ade sekali nih, masa aku belajar kat UM lagi la, pegi lepak mamak tengok bola dengan kawan-kawan. Sekali tengok ade mamak baru kerja situ, punya lah selalu pergi sampai dah boleh cam kalau ada orang baru.

"Aku pon panggil la 'Aney!', datang la aney baru nih. Kitorang nak order air. So sambil-sambil bebudak dok fikir nak order apa, aku layan ah borak dengan aney tuh jap.

"Aku tengok atas meja ade nasi lemak bungkus kecik-kecik, aku tanye berapa. Dia jawab '60 sen'. Tengok ade kuih ape benda ntah, aku tanya gak harga, die jawab la '30 sen'. Bukan aku nak beli pon, saje nak test dah reti cakap melayu belum.

"Aku pon tanya la pulak 'baru datang Malaysia ke?', die geleng kepala. Tanya sudah reti cakap Malaysia, die geleng kepala. Diorang kan geleng kepala kalau 'ya'. Last sekali aku tanya 'BERAPA lama dah datang Malaysia?'

"Aney tuh tenung aku jap, then die jawab dengan confidentnya '60 sen'.

3 comments:

cacah said...

i like.

p.s : awal tahun ni sangat rajin update blog, nampaknya. :)

nanayau said...

cerita kedai kopi, cerita kedai kopi.. lalala

The Banker said...

cacah: azam tahun baru kot? lol

nanayau: jom lepak mapley jom